Tethering iPhone 3.0 με το Ubuntu 9.04

To Iphone 3.0 παρέχει 2 επιλογές για tethering: USB και Bluetooth. Δυστυχώς μέχρι στιγμής δεν έχω βρει τρόπο να κάνω tethering με USB οπότε παρακάτω θα σας πω πώς γίνεται να το κάνετε με Bluetooth.

Προεργασία

Αρχικά εγκαταστήστε το πακέτο bluez-compat:

sudo apt-get install bluez-compat

Στη συνέχεια ανοίξτε το αρχείο /etc/default/bluetooth:

sudo gedit /etc/default/bluetooth

Και προσθέστε στο τέλος του τις παρακάτω γραμμές:

PAND_ENABLED=1
PAND_OPTIONS=
"--role=PANU"

Kάντε επανεκκίνηση την υπηρεσία Bluetooth:

/etc/init.d/bluetooth restart

Ανοίξτε το /etc/network/interfaces:

sudo gedit /etc/network/interfaces

και προσθέστε στο τέλος του την παρακάτω γραμμή:

iface bnep0 inet dhcp

Βρείτε τη διεύθυνση του Iphone και σημειώστε την κάπου:

hcitool scan

Αυτά τα βήματα πρέπει να γίνονται κάθε φορά που θέλετε να συνδεθείτε στο Internet:

Θα πρέπει να ρυθμίσετε τo Bluetooth στον υπολογιστή σας να είναι πάντα ορατό. Αυτό γίνεται από το Bluetooth applet.

 

Με χρήση του Bluetooth applet θα πρέπει να κάνετε pair το Iphone με τον υπολογιστή σας.

Για να συνδεθείτε απλά τρέξτε στο τερματικό τις εντολές αντικαθιστώντας την διεύθυνση του Iphone με αυτή που σημειώσατε πιο πάνω:

sudo pand --connect 00:aa:bb:cc:dd:ee -n
sudo ifup bnep0

Όταν θέλετε να αποσυνδεθείτε γράφετε στο τερματικό τις εντολές:

sudo ifdown bnep0
sudo
pand -K

Τα πλεονεκτήματα του CretaPanel σε σχέση με το Cpanel

Τι είναι το CretaPanel

Το CretaPanel είναι ο πίνακας διαχείρισης που παρέχουμε με τα πακέτα φιλοξενίας ιστοσελίδων στους συνδρομητές μας. Σχεδιάστηκε με σκοπό τη σταθερότητα, τη ταχύτητα και τη λιτότητα, ώστε να κάνει αυτά που ακριβώς χρειάζεται κάποιος που ανεβάζει σελίδες χωρίς να μπλέκεται. Αυτή τη στιγμή οι λειτουργίες που υποστηρίζει είναι η διαχείριση domains, subdomains, e-mails, βάσεων δεδομένων, ftp accounts και κωδικών.

Στη συνέχεια θα αναφερθούμε στα πλεονεκτήματα του CretaPanel σε σχέση με το Cpanel, τόσο από τη σκοπιά του του χρήστη όσο και από του webhost.

Από τη σκοπιά των χρηστών

Ευκολία στη δημιουργία βάσεων δεδομένων

Δεν μπερδεύονται όταν φτιάχνουν νέες βάσεις δεδομένων μιας και στο CretaPanel είναι πολύ πιο απλός ο τρόπος δημιουργίας τους. Χρειάζεται απλά να πληκτρολογηθεί το όνομα της βάσης και ο κωδικός της και στη συνέχεια εμφανίζονται στην οθόνη του χρήστη τα στοιχεία της βάσης δεδομένων.

Πλήρης διαχωρισμός των domains

Υπάρχει πλήρης διαχωρισμός των domains. Για παράδειγμα τα αρχεία του domain1.gr βρίσκονται στο φάκελο domain1.gr/www ενώ τα αρχεία του domain2.gr στο domain2.gr/www Στο Cpanel είναι όλα μέσα στο public_html οπότε κάποιος θα μπορούσε να δει για παράδειγμα το domain2.gr και ως www.domain1.gr/domain2

Καλύτερη διαχείριση των subdomains

Καλύτερη διαχείριση των subdomains, για παράδειγμα το sub1.domain1.gr βρίσκεται στο domain1.gr/sub1 και το sub2.domain1.gr στο domain1.gr/sub2

Ασφάλεια και δικαιώματα αρχείων

Η php τρέχει ξεχωριστά σε κάθε account για περισσότερη ασφάλεια και έτσι οι χρήστες ξεχνάνε τα ενοχλητικά permissions, δηλαδή πλέον δεν είναι απαραίτητο να κάνουν τους φακέλους 777 και τα αρχεία 666. Επίσης υπάρχει η δυνατότητα για τελείως ξεχωριστό php.ini για κάθε χρήστη.

Στατιστικά επισκεπτών

Τα στατιστικά μπορούν να τα βλέπουν μέσα από το www.domain.gr/awstats απευθείας, το ίδιο και to phpmyadmin, χωρίς να χρειάζεται να συνδεθούν πρώτα στο control panel όπως γίνεται στο Cpanel. Έτσι για παράδειγμα κάποιος μπορεί να δώσει πρόσβαση στον developer του για να διαχειρίζεται μια από τις βάσεις δεδομένων του χωρίς να έχει πρόσβαση σε όλο το account του.

Ευκολία και ταχύτητα χρήσης

O χρόνος για να μάθεις να δουλεύεις το CretaPanel σε σχέση με το Cpanel είναι πολύ μικρότερος και ακόμη και αργή σύνδεση να έχεις μπορείς να κάνεις τις δουλειές σου ταχύτατα.

Από τη σκοπιά του webhost

Εγκατάσταση και αναβάθμιση προγραμμάτων

Η εγκατάσταση και αναβάθμιση των προγραμμάτων γίνεται από τα patches του λειτουργικού συστήματος (FreeBSD στη συγκεκριμένη περίπτωση) και όχι από τα πακέτα που παρέχει το Cpanel. Έτσι η αναβάθμιση μπορεί να γίνει άμεσα καθώς επίσης  ο διαχειριστής του server γνωρίζει και τι ακριβώς είναι εγκατεστημένο στο σύστημα.

Τρέχουν μόνο όσα προγράμματα χρειάζονται

Εφαρμογές που δεν χρειάζονται δεν τρέχουν καθόλου. Για παράδειγμα στο Cpanel τρέχουν 3 διαφορετικά προγράμματα για στατιστικά (analog, webalizer, awstats) ενώ εμείς χρησιμοποιούμε μόνο το awstats. Έτσι ο server εκτελεί λιγότερες εργασίες και μπορεί να χρησιμοποιεί περισσότερους πόρους από τον επεξεργαστή και τη μνήμη για τις ιστοσελίδες. Επίσης λιγότερα προγράμματα εγκατεστημένα σημαίνει και καλύτερη ασφάλεια.

Γρήγορος web server

Γρήγορος web server (Lighttpd) που καταναλώνει πολύ λιγότερη CPU/RAM από τον apache οπότε μπορούμε να φιλοξενήσουμε ιστοσελίδες με περισσότερη κίνηση απ' ότι εάν έτρεχε ο apache.

Γρήγορος mail server

Για mail server χρησιμοποιούμε τον Postfix που είναι πιο γρήγορος από τον Exim που χρησιμοποιεί το Cpanel.

Χαμηλότερο κόστος

Ένα άλλο αρκετά σημαντικό είναι και το κόστος. Για Cpanel πληρώνεις άδεια χρήσης που το κόστος της περνάει στον συνδρομητή. Οπότε αναγκαστικά ο webhost ή αυξάνει την τιμή ή βάζει πολύ παραπάνω άτομα ανά server για να καλύψει το κόστος. Εμείς βάζουμε μέχρι 70 συνδρομητές ανά server ενώ ο μέσος webhost βάζει τουλάχιστον 250.

Αυτονομία

Δεν εξαρτόμαστε από τους developers του Cpanel στο να προσθέσουν νέες λειτουργίες που ζητάνε οι συνδρομητές μας.

Μηδαμινή κατανάλωση πόρων

Το CretaPanel ακόμα και όταν αρκετοί χρήστες είναι συνδεμένοι τρώει λιγότερο από 1MB RAM ενώ το Cpanel θέλει τουλάχιστον 256MB RAM για να δουλέψει ακόμα και όταν δεν χρησιμοποιείται από κανένα χρήστη.

Δημιουργία αντιγράφων ασφαλείας

Ο τρόπος που το Cpanel κάνει τα backups δεν είναι σωστός και χρησιμοποιεί πολύ CPU χωρίς να υπάρχει λόγος. Στους servers με το CretaPanel ο τρόπος που γίνεται το backup δεν ανεβάζει πολύ το load του server.

Αυξημένη κίνηση επισκεπτών

Eξαιτίας του όλου στησίματος (CretaPanel, FreeBSD, Lighttpd, Postfix, κλπ) το load των server μας ακόμα και σε ώρα αιχμής είναι χαμηλό ώστε να φορτώνουν οι ιστοσελίδες γρήγορα. Επίσης σε περίπτωση που μια ιστοσελίδα έχει ξαφνικά αυξημένη κίνηση (για παράδειγμα διαφήμιση σε εκπομπή στο ραδιόφωνο ή στη τηλεόραση) οι servers μας είναι σε θέση να ανταπεξέλθουν χωρίς πρόβλημα.

Πώς να σας παρέχουμε καλύτερη και γρηγορότερη τεχνική υποστήριξη

Ένα αίτημα για κάθε πρόβλημα

Στέλνοντας e-mails στην τεχνική υποστήριξη, στις πωλήσεις, στο λογιστήριο και σε οποιοδήποτε άλλο e-mail του webhost γνωρίζετε, δεν θα κάνει το αίτημά σας να απαντηθεί πιο γρήγορα. Το μόνο που θα καταφέρετε είναι να δημιουργήσετε περισσότερο φόρτο για τον τεχνικό που θα σας βοηθήσει μιας και θα πρέπει να διαβάσει όλα τα μηνύματά σας.

Επικοινωνήστε με το σωστό τμήμα

Εάν ο λογαριασμό σας έχει απενεργοποιηθεί λόγω μη πληρωμής για την υπηρεσία, μην επικοινωνήσετε με την τεχνική υποστήριξη αλλά με το λογιστήριο. Αντίστοιχα, θέματα πωλήσεων πρέπει να στέλνονται στο λογιστήριο και θέματα τεχνικής υποστήριξης στο τμήμα τεχνικής υποστήριξης. Με αυτό το τρόπο θα διευκολύνεται τα αντίστοιχα τμήματα από το να προωθούν τα αιτήματά σας στο αρμόδιο τμήμα.

Επικοινωνήστε με την τεχνική υποστήριξη μόνο με ένα τρόπο

Εάν στείλετε κάποιο e-mail, μην πάτε στο live chat και μην καλέσετε τον webhost. Με όποιο τρόπο και να επικοινωνήσετε θα λάβετε την ίδια απάντηση.

Όλοι πιστεύουν ότι το αίτημά τους είναι επείγον

Ο τεχνικός που θα σας βοηθήσει γνωρίζει ότι θεωρείτε το αίτημά σας επείγον και ότι πρέπει να απαντηθεί άμεσα. Πριν απαντήσει όμως στο αίτημά σας πρέπει να απαντήσει στα άλλα επείγον αιτήματα συνδρομητών που έχουν σταλθεί πριν το δικό σας.

Μην στέλνετε πολλά μηνύματα για το ίδιο αίτημα

Στέλνοντας πολλά μηνύματα για το ίδιο θέμα για να λάβετε πιο γρήγορα απάντηση δεν θα δουλέψει. Συνήθως τα προγράμματα που χρησιμοποιούν οι webhosts για την καταγραφή και διαχείριση των αιτημάτων σας στέλνουν το αίτημά σας στο τέλος της ουράς για κάθε απάντηση που στέλνετε.

Να γράφετε τις σχετικές πληροφορίες και μόνο αυτές

Στείλετε το αίτημά σας με πληροφορίες όπως το username σας, το domain σας, τον κωδικό σας, τα μηνύματα λάθους, βήματα για αναπαραγωγή του προβλήματος και όλες τις υπόλοιπες πληροφορίες που σχετίζονται άμεσα με το πρόβλημα. Αποφύγετε διάφορες άλλες πληροφορίες που δεν έχουν σχέση με το πρόβλημα.

Επειδή δεν μπορείτε να δείτε την ιστοσελίδα σας δεν σημαίνει ότι ο server έχει πρόβλημα

Πριν επικοινωνήσετε με τη τεχνική υποστήριξη σιγουρευτείτε ότι υπάρχει όντως πρόβλημα. Σε περίπτωση που δεν "φορτώνει" η ιστοσελίδα σας δοκιμάστε να δείτε εάν το πρόβλημα υφίσταται μόνο στον υπολογιστή σας. Ένα καλό εργαλείο για αυτό τον έλεγχο είναι το downforeveryoneorjustme.com

Αποφύγετε το live chat και την τηλεφωνική υποστήριξη

Εκτός εάν έχετε μια γρήγορη ερώτηση, το live chat και η τηλεφωνική υποστήριξη δεν είναι ο καλύτερος τρόπος. Εάν η επίλυση του προβλήματος απαιτεί από το τεχνικό να συνδεθεί στο server για να το δει που οφείλεται είναι καλύτερα να στέλνετε e-mail ώστε να υπάρχουν διαθέσιμες όλες οι απαραίτητες πληροφορίες για την επίλυσή του.

Επιδόσεις στο Shared Hosting

Το shared hosting είναι ένας οικονομικός τρόπος για να έχετε μια ιστοσελίδα στο internet. Στα θετικά είναι η χαμηλή τιμή και το ότι δεν χρειάζεται να ξέρετε πώς να εγκαταστήσετε και να συντηρήσετε ένα διακομιστή μόνοι σας. Αλλά υπάρχει και ένα αρνητικό: Μοιράζεστε το διακομιστή με εκατοντάδες άλλες ιστοσελίδες.

Αυτό συνήθως δουλεύει σωστά, αρκεί οι άλλες ιστοσελίδες να μην έχουν πάρα πολύ κίνηση και να μην χρησιμοποιούν πολλούς πόρους από το διακομιστή. Τα προβλήματα αρχίζουν όταν μια ή και περισσότερες ιστοσελίδες χρησιμοποιούν παραπάνω από τους επιτρεπτούς πόρους με αποτέλεσμα να καθυστερούν να φορτώνουν οι υπόλοιπες ιστοσελίδες που φιλοξενούνται στον διακομιστή, συμπεριλαμβανόμενης και της δικιάς σας.

Παράγοντες που μπορεί να επηρεάσουν τις επιδόσεις

Υπάρχουν αρκετοί παράγοντες που μπορεί να υπερφορτώσουν έναν διακομιστή. Για παράδειγμα:

  • PHP Scripts τα οποία είναι κακογραμμένα μπορεί να χρησιμοποιούν μεγάλο μέρος από τους πόρους του διακομιστή και σε μερικές περιπτώσεις ακόμα και να εμποδίσουν άλλες διεργασίες από το να εκτελεστούν. Είναι συχνό φαινόμενο προγραμματιστών που δοκιμάζουν τις εφαρμογές τους απευθείας στον web-server και διορθώνουν τα προβλήματα με δοκιμές όταν αυτά εμφανιστούν.
  • Βάσεις δεδομένων που δεν έχουν σωστή δομή (indexes, keys, κλπ) ή και προβλήματα σε κάποια εφαρμογή που έχει ως αποτέλεσμα πολλές ταυτόχρονες συνδέσεις στη βάση δεδομένων. Αυτό μπορεί να προκαλέσει προβλήματα σε άλλες ιστοσελίδες που μοιράζονται την ίδια βάση δεδομένων.
  • Υψηλής κίνησης ιστοσελίδες στον ίδιο διακομιστή μπορούν και αυτές να προκαλέσουν προβλήματα. Ένας web-server έχει ένα ορισμένο αριθμό από ταυτόχρονες συνδέσεις που μπορεί να εξυπηρετήσει. Το όριο αυτό είναι συνήθως κοινό για όλες τις ιστοσελίδες που βρίσκονται στο διακομιστή.
  • Πολλές ιστοσελίδες σε ένα διακομιστή ακόμα και όταν αυτές συμπεριφέρονται σωστά μπορούν να δημιουργήσουν προβλήματα. Πολλοί webhosts φιλοξενούν παραπάνω αριθμό ιστοσελίδων από αυτές που μπορεί να εξυπηρετήσει για να αυξήσουν το κέρδος τους.
  • Αντίγραφα ασφαλείας που συνήθως γίνονται κατά τις νυχτερινές ώρες μπορεί να κάνουν τους διακομιστές να αργούν να ανταποκριθούν ή να μην απαντούν καθόλου.

Τι μπορείτε να κάνετε

Σε περίπτωση που δείτε ότι ξαφνικά η ιστοσελίδα σας αργεί να ανταποκριθεί, επικοινωνήστε με τον webhost σας και εξηγήστε το πρόβλημα. Ρωτήστε τον που οφείλεται και τι πρόκειται να κάνει για να το διορθώσει. Συνήθως αρκεί η μεταφορά της ιστοσελίδας σας σε κάποιο άλλο διακομιστή με μικρότερο φόρτο.

Φυσικά θα πρέπει να σιγουρευτείτε ότι το πρόβλημα δεν οφείλεται σε αλλαγές που κάνατε στην ιστοσελίδα σας. Εάν πρόκειται για την δικιά σας ιστοσελίδα που η επισκεψιμότητά της αυξήθηκε το τελευταίο χρονικό διάστημα ή χρησιμοποιεί βαριά scripts τότε ίσως είναι καιρός για να κοιτάξετε για αναβάθμιση σε κάποιο πακέτο semi dedicated ή ακόμα και για dedicated server.

Συμπέρασμα

Το shared hosting είναι μια οικονομική λύση για να ανεβάσετε μια ιστοσελίδα στο internet και στις περισσότερες περιπτώσεις είναι αρκετό. Απλά σιγουρευτείτε ότι έχετε πάρει όλα τα απαραίτητα μέτρα ώστε να μη δημιουργείτε πρόβλημα στο διακομιστή που φιλοξενεί την ιστοσελίδα σας καθώς και ότι έχετε επιλέξει κάποιο webhost που παρακολουθεί τους διακομιστές του για προβλήματα που μπορεί να προκύψουν ώστε να τα επιλύσει άμεσα.